mitt mellanfärgat liv

God jul ! Merry Christmas!

Publicerad 2013-12-26 03:02:00 i pyssel,

jag firade årets jul hos min kompis igår, det var riktigt svenskt och helt underbart :)!! även om mitt pepparkakshus ramlade på fem minuter efter det hade byggts...
 
Här är de små grejer som jag har gjort med glas och broderi på julpyssel!
 
昨日はクリスマスで、お友達の家にお邪魔させてもらってとてもスウェーデンなクリスマスを過ごしました。上手くいかなかったことは私がジンジャークッキーで作ったおうちが5分ももたないうちに崩壊したことくらいです。おいしかったです。

クリスマスが近づくと人々は掃除をしたり飾り付けをしたりクリスマスツリーをたてたりクリスマスのお菓子を作ったりして準備します。その一環でクリスマスの飾りをこまごま作ることをjulpysselというのですが、先週授業でそれがあったのでこういうのをつくりました。ガラスのほうは少し前にできたものです。もとは私が台所で落として割ったグラスです。
 
 
 
Och jag har gjort de örhängena på systone..
 
あと最近作ったピアスです。目玉焼き、結構かわいいと思ったんですがスウェーデンではいまいちうけが良くないです。ショックです。
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

salt

En japansk tjej som älskar att sy, baka, måla, fota, pyssla, spela m.m!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela